Alkohol
mufi
Nevím, zda můj dotaz patří sem, ale alkohol je také droga ...Moje 19letá dcera příliš holduje alkoholu.Poraďte mi prosím, jak vhodně zakročit ..vím je plnoletá, ale studuje a chce studovat a bydlí s námi ve společné domácnosti....Děkuju moc ...

Odpověděl: Bára Orlíková
Vím, že to není pro vás jednoduchá situace (vaše otázka sem pochopitelně taky patří). Pokud s vámi dcera žije v jedné domácnosti a vy ji, jestli to dobře chápu, živíte, tak je nutné stanovit nějaká pravidla soužití, která budou obě strany respektovat. To se týká i dcery, v případě, že bydlí u vás a nepracuje, je trochu mimo, aby manipulovala tím, že je plnoletá. Je samozřejmé, že je to jiná situace než kdyby jí bylo čtrnáct, ale na pravidlech soužití se lidi v jedné domácnosti domluvit musí, i dospělí. Je možné, že je to u dcery pouze přechodné období, možná, že alkoholem řeší nějaké své psychické potíže, které vám nesvěřila, těžko říct... Nicméně, bylo by dobré se s ní dohodnout na záležitosti financí s tím, že nebudete podporovat utrácení za alkohol, také by nebylo od věci ujasnit si další podmínky, za jakých s vámi může bydlet (studium, podílení se na chodu domácnosti)... a upozornit jí na to, že máte pocit, že alkoholu holduje příliš a že o ní máte starost... zkusit s ní o tom mluvit. Není nejvhodnější situaci řešit striktně příkazy a zákazy, protože pak je riziko, že přijdete o její důvěru a situace se ještě zhorší. Pokud by to nestačilo a potíže se stupňovaly, tak by bylo na místě dceři doporučit, aby se obrátila na odbornou pomoc. Vím, že jsem vám asi moc nepomohla, ale tohle není věc, která by se dala nějak jednoduše vyřešit, navíc po internetu. Když mi napíšete, odkud jste, můžu vám doporučit nějaké vhodné kontakty na kolegy, kam se může dcera (případně i vy) obrátit. Zatím držím palce,