106984 - Alkohol
mufi
Děkuji Báro za odpověď, víte tenhle problém se táhne už delší dobu, snažím se dělat , to co mi radíte, stanovení pravidel ...funguje to vždycky pár dní, někdy týdnů...mám dojem, že to na 95% souvisí s psychickými problémy....dcera mě má ráda, důvěřuje mi....ale tohle už zkrátka nezvládá...nikam na radu jít nechce ..nevěří, že jí někdo poradí....ale pokusím se na ni ještě působit....jsme z Plzeňska, takže adresy kam se obrátit velmi uvítám...přeju Vám hezký den....

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že pití nebo braní drog vždycky souvisí s nějakými dalšími psychickými potížemi, které se zatím schovávají, v tom máte určitě pravdu. Myslím, že by se člověk, pokud sám cítí, že už svůj dosavadní životní styl nezvládá, mohl alespoň pokusit využít nějakou odbornou pomoc. Přestože k tomu má nedůvěru, myslí, že nikdo z odborníků nebude jeho problému rozumět a že mu nepomůže. To je takové alibistické, aby se s problémem, který není jednoduchý, nemuselo nic dělat... Dostat se z takových potíží opravdu nebývá snadné a je to běh na dlouhou trať, ale s případnou odbornou podporou je naděje na úspěch vyšší, tím, že člověk požádá o pomoc, se nestaví do role někoho, kdo je neschopný, ale do role toho, kdo chce své potíže řešit a nerezignuje. Dcera se určitě nemusí stydět nebo bát se na někoho z profesionálů obrátit. Můžu vám doporučit kontakt na pana doktora Kudrleho, který vede oddělení pro léčbu závislostí (AT) Psychiatrické kliniky v FN Plzeň, Alej Svobody 80, tel 377 103 157. Pak v Plzni fungují další dvě organizace, na které je možné se obrátit, ale z těchto zařízení nikoho z pracovníků osobně neznám. Je to svépomocná organizace Anonymní alkoholici, Němejcova 2, Plzeň, kontakt je uveden na paní Pokornou, tel: 377 273 908. Další je Regionální institut duševního zdraví, Zábělská 43, Plzeň kontakt na PhDr. D. Horáka, tel: 3772606602, 377260600. Ostatní zařízení, na které mám spojení, se zabývají výhradně drogovou problematikou. Vám i dceři přeju hodně štěstí. Psát můžete kdykoli.