marihuana
julka
Dobry den, chtela jsem se zeptat - muj pritel kouril osm let skoro kazdy den marihuanu a ted se rozhodl prestat. Trva to jiz mesic, ale neni to zadna sranda - nemuze spat, nema chut k jidlu a je dost naladovy..A i kdyz to neprizna, tak vim, ze na ni mysli kazdou minutu. Da se mu nejak pomoci a trochu predejit temto priznakum? Diky

Odpověděl: Bára Orlíková
Pomoct se mu určitě dá. Tyhle stavy se obyčejně po nějakém čase upraví. Ale pokud jsou ty příznaky takto výrazné, i když to podle mých zkušeností není moc obvyklé, tak můžete napřed zkusit nějaké bylinné preparáty na spaní a na uklidnění (to by vám poradili v lékárně, existují třeba tablety SANASON s bylinnými výtažky na spaní), pokud možno by přítel neměl pít ani užívat nic jiného, snažit se o pravidelný denní režim a naplánování něčeho smysluplného, co ho bude bavit... když člověk jen přestane s jakoukoli drogou, ať už se to týká heroinu, alkoholu nebo trávy, kterou kouřil v takové intezitě a tak dlouho, a nezmění aspoň trochu life style a nudí se, tak to obvykle vede zase zpátky. Když byste měla pocit, že se to nelepší a přítel se necítil dobře, může to ukazovat i na nějaké psychické potíže, které byly tím kouřením trávy překryté nebo vyvolané, a pak by bylo na místě asi vyhledat někoho z terapeutů nebo lékařů, aby s ním tohle mohl zkonzultovat. Vím, že jsem vám žádnou zázračnou radu nedala, ale nic moc víc, než to co jsem popsala, se s tím asi dělat nedá. Když byste k tomu cokoli chtěla dodat, pište. Držím palce vám i příteli.