Pervitin peří piko perník
Vree
jeden můj známý,na kterém mi velmi záleží patrně užívá pervitin.on sám sice tvrdí,že s tím už dávno skončil,ale nemohu se zbavit dojmu,že mi lže.jak na něm poznám,že je pod vlivem drogy?a jaké mohu vypozorovat sekundární příznaky užívání narkotik?má vůbec cenu se snažit takovému člověku pomoci i přez jeho odpor,či dát raději "rucr pryč" než bude pozdě třeba i pro oba?? záleží mi na něm opravdu velmi,ale už mně několikrát v životě trpce zklamal.není to přece jen signál k vyklizení pole,nebo je pro něj ještě cesta zpět???děkuji VREE

Odpověděl: Bára Orlíková
Když se podíváte do kolonky Stimulační drogy/Pervitin v levém sloupci na stránce, tak tam najdete typické příznaky intoxikace pervitinem. I příznaky, které se vážou k delšímu užívání a které se nespojují pouze s akutní intoxikací, jestli tím máte na mysli sekundární příznaky užívání narkotik. Obecné příznaky, které nasvědčují užívání drog, najdete v kolonce Informace pro rodiče. Pomáhat někomu přes jeho odpor v takovémto případě myslím nemá moc význam. Zvlášť když tvrdí, že drogy nebere a vy nemáte stoprocentní jistotu, že lže. Dokud to sám nebude chtít začít řešit, tak s tím moc nehnete. Můžete ho upozornit na to, že máte pocit, že opět bere a že si myslíte, že by s tím měl něco dělat, maximálně mu nabídnout, že kdyby chtěl, můžete mu (třeba přes naší poradnu) najít kontakty na odborníky, kam se může obrátit... ale to je asi tak všechno. Nenechte se do toho příliš zatáhnout. Přestože tuším, že váš vztah s dotyčným není jen o tom, že by to byl "jeden váš známý". Neangažujte se v tom příliš, pak vás dost pravděpodobně čeká další zklamání. Určitě pro něj existuje cesta zpět, ale není na vás abyste ho zachraňovala proti jeho vůli, tím mu nepomůžete a budete z toho asi spíš jen nešťastná a vyčerpaná. No, žádná zázračná rada, co s tím, bohužel není. Ale když byste k tomu chtěla vědět nebo dodat něco dalšího, pište, jsme vám k dispozici.