Pervitin peří piko perník
Vree
kod 107010 Děkuji za odpověď jakkoli se mi zdá nedostačující.Ale to asi ne rozhodně proto,že by nebyla obsažná,ale proto že člověk podvědomě asi opravdu čeká tu "zázračnou radu". No uhodla jste velmi správně,že to není jen tak nějaký známý,ale můj bývalý přítel.Ale trošku mimo mísu bylo oslovovat mne jako ženu :). Takže problém je dán,jakási univerzální pravidly také. Je na čase být trochu konkrétnější v dotazech. Má nějakou cenu člověku na PIKU (snažil jsem se o této droze zjistit co se dá) říci,že mi na něm záleží??? chápu,co znamená "nenechat se zatáhnout a myslím,že v tomto ohledu jsem dost silný,abych odolal jakýmkoliv tlakům.Otázka je jaké má člověk po několikaletém užívání ještě hodnoty a je li pro něho tohle sdělení od osoby,kterou svým způsobem pokládá za "nudnou a nefrčící" vůbec nějak motivující. Děkuji.VREE PS:Adresu,či kontakt na poradnu v okolí Rosic u Brna uvítám.

Odpověděl: Bára Orlíková
Na zázračné rady bohužel opravdu patent nemáme, přestože se to od nás občas očekává. Omlouvám se za ten přehmat, doufám, že jsem se vás tím oslovením nějak nedotkla (dotazy tohoto typu, se kterými mám zkušenost v této poradně, jsou totiž většinou od žen, tak jsem to asi vzala trochu šmahem). Jinak, myslím, že člověk i po několikaletém užívání pervitinu rozhodně nějaké hodnoty má, přestože asi vidí některé věci jinak a pod zorným úhlem drogy a pro vás to někdy nemusí být srozumitelné. I když váš bývalý přítel si to možná nepřipustí, kontakt s někým, komu na něm záleží a projev zájmu, může být dost důležitý. Protože neznám přesně situaci, nedokážu posoudit, nakolik je vyjádření podpory a nabídka pomoci pro něj motivující. Ale často je pro rozhodnutí přestat s drogami důležitý impuls, kterým nemusí být nutně závažné onemocnění nebo potíže se zákonem... Mohou to být osobnější a intimnější důvody. Takže, je riziko, že to přítel nevezme, ale zároveň tím přinejmenším nic nezkazíte a v tom lepším případě mu to třeba pomůže, aby si uvědomil, že by se sebou měl něco dělat. Pokud by se chtěl obrátit na odborníky (což by po několika letech na pervitinu asi bylo na místě, obávám se, že to není na to, aby s tím přestal sám), tak v Brně existuje sdružení Podané ruce, pod které patří několik center pomoci a léčby pro lidi na drogách. Asi by bylo nejlepší se obrátit na Kontaktní centrum nebo na Psychiatrickou ambulanci (můžete se podívat i na stránky sdružení, tam jsou všechny kontakty a další informace). Zatím držím palce. A nenechte se tím příliš vyčerpat, váš bývalý přítel se musí rozhodnout sám, vy ho můžete podpořit, ale abstinovat za něj nemůžete.