Marihuana
Story
Moc Vám děkuji za brzkou odpověď. Vím, že jsou to velké problémy a jejich řešení je případ od případu, ale ta podstata je stejná. Omamné látky ovlivní dotyčného tak, že se úplně změní jeho psychika a s tím zajisté souvisí i pocit odpovědnosti, způsob vyjadřování a neschopnost reálného uvažování. Jsme z Lounského okresu, takže pokud mi doporučíte nějakého odborníka, budu ráda. Vím ale, že to vše musí proběhnout se souhlasem mého bratra. Jinak naše veškerá námaha bude marná. Pravidla a sankce byly bratrovi stanoveny, není však schopen dodržet jisté zákazy večerního potulování, pití. Sám tvrdí, že pokud se na něj vyvíjí tlak ve směru, jak by se měl chovat, co by měl dělat atd., je z toho nervozní a má obrovskou chuť se zase smát (pod vlivem marihuany). Považuji za plus, když říká, že pouze se zákl.vzděláním by nemohl žít, ale je to rovněž výstražné znamení, protože zřejmě už měl chvíle, kdy přemýšlel o tom, že asi zklamal na celé čáře a nemůže dál. Bojím se o něj a byla bych i ochotna si ho vzít na čas k sobě, protože rodiče už si zvykli na jakýsi životní styl a přesto, že mu chtějí pomoct, jejich názory jsou velice rozdílné. Jak už to bývá, otec je tvrdý a neústupný, matka citlivá a dá se říci, když bratr ví, jak na ni, značně zneužitelná. Což se mi rovněž nelíbí. Moc Vám prozatím děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Neřekla bych, že princip je vždy stejný. Máte jistě pravdu, že je člověk užíváním drog ovlivněn, ale zda popisované potíže souvisí opravdu jen s užíváním drog či zda v tom jsou podstatnější jiné potíže, je těžko přes internet řešit. Každopádně, myslím, že je to opravdu situace zralá na nějaký kontakt s odborníkem. Mám obavy, že to není jen problém drog a pití, ale celkové atmosféry vztahů v rodině. Bratr se snaží vyhnout odpovědnosti, nedodržuje pravidla a manipuluje s tím, že na něj vyvíjíte nátlak, který ho nutí užívat drogy... Nicméně, zřejmě tomuto jeho chování stávající rodinná situace napomáhá. Myslím, že byste na sebe neměla brát odpovědnost, která mu patří - tím, že ho na čas vezmete k sobě... a argumentujete tím, že rodiče už jsou zvyklí na svůj styl a bratrovo chování je ruší... takže nakonec přebíráte zodpovědnost za všechny, i za rodiče. No, je to prostě složité a vím, že je toho na vás moc a v tuhle chvíli je každá rada drahá. Nepodařilo se mi bohužel najít vhodný kontakt přímo v Lounech, ale budu pátrat dál, tak vydržte. Můžete mi napsat na můj mail orlikova@sananim.cz a já vám kontakt pošlu, jakmile nějaký vhodný objevím. Zatím držím palce a postupujte s rozvahou. Není jen na vás, aby se situace nějak pohnula, myslete taky na sebe, abyste z toho nebyla za chvíli zničená a vyčerpaná, aniž by to k něčemu vedlo.