Otazka
karf
Dobry den, u bratra/21/ jsem v pokoji nasel sacek s bilym praskem, uplne me to sokovalo a nevim, jak zacit. Chci si s nim promluvit, on zatim nevi, ze k tomu doslo a rodice nic netusi.Vzhledem k tomu, ze bratr pracuje a 2 tydny po vyplate si pujcuje penize, je mi to celkem jasny.Je posledni dobou hrozne unaveny a trochu agresivni.Spi tak 10- 12 hodin denne a nikam krome prace moc nechodi, za co by utracel penize.Prosim poradte, jak postupovat.Diky moc.Karf Rodicum zatim nic rikat nebudu, zhroutili byyse z toho.Nejdriv s nim asi promluvim a dekuju.

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý nápad, promluvte s ním. Další postup přizpůsobte tomu, co vám řekne. Chápu, že chcete rodiče šetřit, ale pokud bratr bere drogy a bude v tom pokračovat, rodiče se to pravděpodobně stejně dovědí. Býlý prášek by mohl být pervitin nebo heroin. Pokuste se bratra přesvědčit k návštěvě nějakého kontaktního zařízení. Nejlépe by bylo, aby převzal iniciativu do vlastních rukou. Pokud k tomu není motivovaný, průšvih doma by to mohl urychlit. Ale to vám nemohu přímo doporučit - spíš to nabízím jako možnost (sám nejlépe posoudíte, jsou-li k tomu v rodině vhodné podmínky). Až s ním promluvíte, zkuste znovu napsat - situace bude jasnější a třeba se objeví další varianty.