rada
nika
Kamarádka bývá poslední dobou často tzv. " hyper ", když někam večer jdeme, ale později je v útlumu - je zmatená, mluví pomalu a nesouvisle, jakoby byla opilá, nepamatuje si co říkala před chvílí. Špatně udržuje rovnováhu, dostává se do depresivního stavu a téměř usíná. Kromě toho je taky hodně hubená - při 165 má tak 45 kg - nechce ale o tom mluvit. Jak jí můžeme pomoci?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chování vaší kamarádky je opravdu divné a může být způsobeno různými příčinami, včetně drog. Zřejmě vás i tahle příčina napadla, když píšete právě k nám. Pravdu ale nezjistíte jinak než od ní. A dokud nebudete vědět, co jí je, dokud se s vámi o tom nebude chtít bavit, těžko jí můžete pomoci. Chápu, že je to dost bezvýchodná a zoufalé pozice, ale chtít pomoci musí hlavně ona sama. Zkuste jí sdělit své obavy o ní, pochybnosti, které máte z jejího chování... Nenuťte ji hned nějaké svoje představy ani pomoc, ale ať vám sama řekne tolik, kolik chce. Pokud jste dobré kamarádky a ona má ve vás důvěru, je možné, že se vám se s vými problémy svěří, ale možná i naopak - může mít strach, že byste ji zatratila.Je tedy třeba dát jí najevo, že ji neodsuzujete. Z tak krátkého popisu se dá těžko s určitostí říct, co jí vlastně je, ale vypadá to, že na tom není zrovna nejlépe a potřebovala by se sebou něco změnit. Pokud se od ní dozvíte víc a budete se chtít o to podělit, napište. Myslete ale také stále na sebe a jděte v pomoci kamarádce jen tak daleko, aby to vás samotnou neohrozilo (ať už vyčerpáním nebo drogami). Přeji mnoho štěstí.