Mám obavy
Lukas
Zdravím,mam dva dotazy,moje přítelkyně jezdí tak jednou za měsíc na party,kde si vždy dá 2 tablety extáze,tak je to asi tři roky.Jaký negativní dopad to bude mít do budoucna na její psychiku a zdraví?A za druhé kde bych mohl sehnat tester na extázi?Dá se nekde zakoupit či obědnat?Předem děkuji za odpověd´.Lukas

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, věřím, že máte o přítelkyni obavu, připadá mi ale zvláštní, že jste nad tím začal uvažovat po třech letech stále stejného stavu věcí. Má to nějaký důvod? Chová se vaše přítelkyně najednou jinak než jindy, že se začínáte bát a ptáte se na testy?Napadá mě také, proč sháníte testy, jestli jí věříte tu verzi, kterou vám podává, tedy že bere extázi jednou měsíčně? Pokud se tedy na ně ptáte kvůli ní (nebo jsem to špatně pochopila?), promyslete si nejdřív dobře, co to s vámi oběma udělá, budete-li chtít ověřovat pravdu touto cestou. Jestli by nebylo lepší si o vašich obavách nejdřív víc promluvit...?Nevím, možná vám píšu něco, co už dávno víte a máte za sebou, ale z vašeho krátkého popisu moc nepoznám, jaká situace vlastně je. V každém případě, dopady extátze na psychiku jsou dost nevyspitatelné a stále se o nich hodně diskutuje. Je to čistě individuální, stalo se už dost případů, kdy extáze rozjela hned na poprvé psychické onemocnění, které bylo u člověka sice přítomno, ale latentně, to znamená, že by se asi nikdy neprojevilo bez nějakého podobného spouštěče. V tom je asi největší nebezpečí co se psychiky týče. Problémy se mohou objevit v podstatě kdykoli a nebo taky nikdy. Co se týká zdravotních obtíží, extáze celkově hodně zatěžuje organismus, především kardiovaskulární systém, takže se zvyšuje riziko srdečních a mozkových příhod. Také při jejím užívání často dochází k velkému úbytku hmotnosti a vyčerpání, což pak vyžaduje nějakou dobu na rekonvalescenci. Potíží je tedy docela dost a riskovat je kvůli jednomu večeru v měsíci myslím určitě nestojí za to. Ještě vám dlužím kontakt ohledně testů, pokud se pro ně nakonec rozhodnete. Dají se objednat u firmy Dynex - zde máte odkazna webové stránky firmy. Druhá možnost je koupit testy v lékárně, kde mají i od jiných firem. Ne v každé lékárně jsou ale k dostání. Pokud jste z Prahy, měl byste je zaručeně sehnat v jedné z těchto lékáren:Lékárna LUNA, A.Drabíkové 534, Praha 4;Lékárna U Kroftů,Heydukova 10,PRAHA 8;Krčská lékárna,Krčská 1079/59,PRAHA 4. Pokud byste chtěl celou situaci ještě odrobněji probrat, určitě kdykoli napište. S pozdravem, Jana Justinová