stredisko pro hospitalizaci nezletileho
dasa
Prosim o informaci, zda existuje nejake stredisko, kde by mohl 14-lety kluk jit na dlouhodobejsi lecbu. Momentalne se nachazi v pastaku, ktery je ale absolutne nevyhovujici. Behem pul roku zde tento chlapec nekolikrat utekl a tim padem se dostal k drogam (pervitin). V pastaku se naucil kourit. Take se bojime, ze na utecich se zivil nejen kradezemi ale i prostituci. Zpet do nasi rodiny, kde je dalsich nekolik velmi malych sourozencu neni mozne. Diagnostak v nasem okrese chlapce nechce, protoze vedi o vsech techto jeho novych "problemech" z pastaku a kazil by ostatni. Jinak je chlapec na lecich, ktere tlumi agresivitu. Tvrdi nam, ze v pastaku vladne sikana a ze je na pokraji sil. Je nejaka moznost (komunita, lecebna, psychoterapueticky stacionar ...., cirkevni stredisko), kde by se venovali nezletilym dlouhodobe? dekuji za pripadne informace

Odpověděl: Martin Konečný
Co se týče zařízení, kam by bylo možné umístit vašeho syna, zkuste se obrátit na PL Opava (3 měsíční pobyt) tel.: 0653/695111. Je tu však spousta kontraindikací - agresivita, útěky (je otázka, jak moc je váš syn motivován k pobytu v rezidenčním zařízení). Už to, že ho nechce přijmout diagnostický ústav ve vašem okrese, vypovídá něco o závažnosti situace. Jiná zařízení - jako komunity, léčebny, atd. mají daleko přísnější požadavky. Něco v případu vašeho syna podniknout můžeme (jeho věk však velmi omezuje možnosti řešení). Každopádně se zkuste obrátit na nás - K-centrum např. telefonicky tel.: 83872186 a zkusíme společně na něco přijít.