Otazka
afrodita
DOBRY DEN! ja by som sa vas chcela opytat ci by ste mi mohli poradit v jednej zalezitosti ktora sa netyka priamo mna ale mojho kamarata ktory ma 15 rokov a prave sa chysta na jedno sustrednenie ...budu tam partia a vravel mi ze tam budu mat aj marihuanu ..tak by som sa vas chcela opytat ci by ste mi vedeli poradit co by som prenho mohla urobit aby on neurobil tu chybu a nezacal si aj on s touto "lahkou" drogou..iste s tym mate skusenosti tak by som sa na vas chcela obratit vopred vam velmi pekne dakujem:)

Odpověděl: Bára Orlíková
No, v této situaci je dost obtížné radit. Pokud váš kamarád ještě marihuanu nezkusil a možná to ani nemá v úmyslu, tak odrazovat ho od nějakých takových nápadů u něj může vzbudit pocit, že ho považujete za nesvéprávného. Ovšem, pokud máte důvodné podezření, že něco takového v úmyslu má a mluvil s vámi o tom v tom smyslu, že to vyzkoušet chce, tak je asi na místě mu poskytnout nějaké informace, co to pro něj bude znamenat a jakým rizikům se vystavuje. Ale zda se experimentu na takový váš popud vyhne, těžko odhadnout, je to už jen na něm a vy pro to nemůžete moc udělat. Více informací o marihuaně najdete ve sloupci vpravo pod kolonkou Cannabinoidy, najdete tam informace o účincích, rizicích i o tom, jak se chovat, aby byla rizika co nejmenší, když už člověk marihuanu kouří nebo se jí chystá zkusit. Doufám, že vám tím aspoň trochu pomůžu. Ale to, jestli si kamarád nakonec s partou zakouří nebo ne, není na vaší zodpovědnosti, ale jeho. Nicméně, doufám, že si to rozmyslí.