Otazka
niki
106856 Já vím, že je to zapeklitá situace, když ona si to nechce uvědomit a paradoxně na to přijde až v moment, kdy bude nějakej průšvih. Kamarádka je z Ostravy, Pohybuje se ve zdravotnictví, takže o účincích a dopadech ví dost, bohužel přesto do toho šla. Děkuji moc za odpověď, nám nezbývá, než nad ní držet nenápadný dohled. Mějte se Niki

Odpověděl: Bára Orlíková
Máte bohužel pravdu, že kamarádka asi pochopí, že s drogou a alkoholem je nějaký problém, až když se díky tomu dostane do nějakého průšvihu. Pokud se pohybuje v zdravotnictví (což chápu tak, že ve zdravotnictví pracuje), tak o tom sice může mít mnoho informací, ale to často nestačí k tomu, aby do toho člověk nešel, navíc práce v této sféře je hodně náročná a psychicky vyčerpávající , což může k jejím potížím přispívat. Každopádně bych ji upozornila na to, že pokud pracuje přímo s pacienty, může dojít k tomu, že pod vlivem alkoholu nebo drog způsobí fatální chyby. Dohled nad ní držet můžete, ale odpovědnost je na ní. Je mrzuté, že si člověk obvykle uvědomí, že se řítí špatným směrem, až když si natluče... A většinou není před tím nakloněn tomu, že mu někdo říká, že tudy cesta nevede. Když by se kamarádka chtěla obrátit na odbornou pomoc, v Ostravě je K-centrum Renarkon, Mariánskohorská 29, 702 00 Ostrava, tel: 596612529, 596611796. Kontakt jí můžete předat. Zatím držím palce vám i kamarádce. Kdyžtak znovu pište.