otazka na pervitin
Venda
dobry den, muj problem je ten, ze manzel bral pervitin a nyni mam podezreni ze se k tomu vratil.Poznam uz to podle oci, jeho hlasu a chovani, nemluve o rodinem rozpoctu.Tvrdi ze nebere.Potrebovala bych vedet,zda v Praze existuje nejake misto, kam ho muzu vzit na odber a okamzite znat vysledek i kdyby se to platilo.Diky

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud máte podezření, že manžel opět bere pervitin, tak podle toho, co popisujete, je dost pravděpodobné, že je oprávněné. Testy na drogy je možné udělat, jen předtím, než k tomu přistoupíte, zvažte, jak naložíte případně s tou informací, že drogy bere. Je dobré mít nějakou představu, jak se v tom případě zachováte a jak budete postupovat. A taky je nutné manžela s tímto vaším úmyslem obeznámit, říct mu o svém podezření a obavách... možná, že nakonec pravda vypylne z rozhovoru a nebude ani nutné testy dělat. Jinak, existují jednorázové testy, tzv. destičky, které se dají koupit i v některých lékárnách (vypadají podobně jako těhotenský test), test se provádí z odběru moči a dají se provést i doma, stojí kolem stovky. Můžete zakoupit jednotlivý test na pervitin (pod značkou MetAMP). Ale musíte mít jistotu, že máte test na ten typ drogy, který váš manžel užívá a že testovaná moč je opravdu ta, kteoru chcete testovat. Taky je možnost nechat moč otestovat přímo v Toxikologické laboratoři. No, a navíc bych se možná zkontaktovala s nějakým zařízením, které se touhle problematikou zabývá, můžete případné následné kroky zkonzultovat, získáte podporu,... myslím, že by to byla dobrá volba. Možná by taky stálo uvažovat o tom, zda nějaké takové centrum nenavštívit společně s manželem. V Praze se můžete obrátit na Denní stacionář, Janovského 26, Praha 7, tel 220 80 31 30 (můžete kontakovat dr. Minaříka). Když byste k tomu chtěla něco dalšího vědět, pište. Zatím držím palce.