drogy v rodině
sonik
Mám problém se svým bratrem. Je mu 17 let, nedokončil školu a nyní má podle mě velký problém. Se svým kamarády vyzkoušel trávu, teď ale zčíná mít velké problémy s toluenem. V naší rodině není otec, který se od nás odstěhoval a nejeví zájem. Podle mě by bylo nejlepší ho poslat někde pryč aby se dokázal o sebe postarat, třeba na vojenskou školu ať má dril, který u nás nemůže mít. Myslíte, že je to dobrý nápad? a kde bychom takové zařízení našli. Mám o nějopravdu strach myslím že je lepší zasáhnout teď než bude pozdě.

Odpověděl: Bára Orlíková
Chápu, že je to složitá situace a velký problém. Zvlášť proto, že se jedná o toluen, protože ten může napáchat více škod, a hlavně často nevratných, než jiné drogy. Ale myslím, že posílat bratra na vojenskou školu, aby měl drill, mu opravdu nepomůže. A sám o sebe v sedmnácti a s problémy s toluenem, rozhodne nepostará. Problémy se spíš ještě zhorší, pokud by se vám podařilo ho vůbec k něčemu takovému přimět. Rozhodně by bylo na místě se obrátit na nějakou odbornou pomoc, zařízení, které se problematikou drog zabývá a ve spolupráci s bratrem uvažovat o nějakém typu léčby, který pro něj bude vhodný. Nevím, bohužel odkud jste, takže vám nemůžu doporučit konkrétně, kam se obracet. Když mi napíšete, odkud jste, můžu vám kontakty na taková centra najít. Určitě je lépe zasáhnout dřív než bude pozdě, a v případě toluenu to platí dvakrát tolik, ale taky je lépe o otm s bratrem hlavně mluvit, říct mu, že o něj máte starost a že by s tím měl něco dělat a zkusit ho přimět ke kontaktu s odborníky, ne se ho snažit dostat pryč, ať se o sebe sám postará. Určitě napište, něco vymyslíme. Zatím držím palce.