flashdanc
matka
chtela bych se zeptat,co ve skutecnosti znamena flaschdanc a jak se projevuje.Syn bral pred 2 letypervitin,píchal si,ted se mi zase zda nejaky divny,malo ji,pres den,pokud je doma tak spi.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nejsem si jistá, zda se skutečně jedná o termín "flashdanc", z vašeho popisu mám spíš pocit, že máte na mysli "flash back" - to je označení pro stav, kdy dojde ke znovuprožití zážitku jako na droze, ale bez užití drogy. Tento stav se občas objevuje po nějaké době od posledního užití drogy (typicky u konopných drog, halucinogenů, méně typicky u stimulačních drog) a jedná se zážitek trvající krátkou dobu, dle mé zkušenosti řádově v desítkách minut nebo v hodinách, který se může opakovat. Objevuje se tak do jednoho roku od ukončení užívání drogy. Pokud se ovšem syn delší dobu projevuje vámi popisovaným způsobem, možná se odvolává na "flashback" a v minulosti užíval pervitin, tak mám spíš obavy, že znovu bere. Je samozřejmě možné, že má nějaké potíže psychického rázu nebo řeší problémy, o kterých se vám nezmínil. Nevím, možná pokud byste mi o situaci napsala víc, tak vám můžu konkrétněji odpovědět a můžeme vymyslet, co dělat.