Chci mu pomoct, protože ho miluju.
Fantasy
Jsou to asi dva měsíce, co chodím s báječným klukem, kterej byl závislej na peří. Začal se léčit a už půl roku, žije ve stejným světě jako my všichni. Snaží se mi namluvit, že všechno je v pohodě, ale já vím že do toho zase spadne. Nikdy jsem drogy nebrala a tak nevim co dělat, protože nevím co se u honí hlavou, poradte mi co mam takovýmu člověku říct, aby ho udržela nad věcí? Děkuju

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Vaše pozice je dost těžká - jestli je Váš přítel přesvědčen, že už všechno zvládá a nic mu nehrozí, a pokud se zatím opravdu drží, těžko ho přesvědčíte, že může do drog každou chvíli znovu spadnout. Určitě jsou ale Vaše obavy oprávněné a on by o nich měl vědět. Zrovna tak byste vy měla vědět co nejvíc o tom, co "se mu honí hlavou", abyste měla aspoň trochu jasno, čeho se máte opravdu obávat. Nejlepší způsob jak se zbavit obav, je tedy hlavně o celé věci mluvit. Jinak je samozřejmě také možné, aby Váš přítel chodil například k nějakému odborníkovi na doléčování, ale pro to se musí rozhodnout on sám. A nebo se můžete k někomu jít poradit přímo Vy, jak se v určitých situacích chovat a jak se vyhnout obavám. Pokud byste se chtěla poradit telefonicky, nebo se domluvit na návštěvě, a pokud jste z Prahy, je možné zavolat do K-centra, na tel. 283 872 186. Můžu Vám také napsat další možné kontakty. Zatím přeji hodně sil a trpělivosti.