pro Báru Orlíkovou
matka
Paní nebo slečno Orlíková,27.2.jsem na Vás měla dotaz,ale neznám jeho kód.Teď jsem již přesvědčená,že syn opět bere pervitin,našla jsem jehlu se stříkačkou už podruhé v jeho věcech.Teď jsem úplně v koncích.Poraďte,jak postupovat,před dvěma lety jsem to zvladla sama,myslela jsem,že je to navždy,jsem na všechno sama.Mam objednane drogove testy,nevim,jak na syna,poraďte prosím.Děkuji Vám.

Odpověděl: Bára Orlíková
Doufám, že jsem dohledala správně, že se váš dotaz týkal pojmu flashback a měla jste obavy o syna, který dříve bral pervitin... Myslím, že to je na vás v tuhle chvíli až příliš, abyste to zvládla sama. Samozřejmě, je na místě teď se synem o situaci promluvit, bude potřeba stanovit nějaké podmínky a hranice vašeho soužití, můžete také využít ke kontrole v budoucnu ty testy. Není možné, aby syn bral drogy, bydlel s vámi (jak předpokládám) a nic se nedělo. Je jasné, že bude nevstřícný k tomu, že jste mu prohledávala věci a že zjištění o jeho opětovném braní pervitinu jste si potvrdila tímto způsobem, nicméně pokud se už delší dobu chová podivně a vy jste měla podezření a obavy, tak je to v celé situaci zanedbatelná záležitost. No, jen mám pocit, že to opravdu bude hodně náročné a vyčerpávající najít opět stabilitu a důvěru. Možná, že by stálo za se tentokrát pro podporu a informace, které vám pomůžou, obrátit na někoho z profesionálů, kteří se touhle problematikou zabývají. Můžu vám někoho z kolegů doporučit, ale musela byste mi napsat, odkud jste. Většina kontaktních center pro uživatele drog a některá léčebná zařízení nabízí i individuální poradenství a skupinová setkání pro rodiče a blízké klientů. Myslím, že by to ve vašem případě byla dobrá volba. Zatím držím palce, ať to zvládnete co nejlépe. Pokuste se nepanikařit, v panice člověk nadělá víc škody než užitku, zvažte pořádně, co dál a znovu napište.