leponex
galla
kamarátky zohnali leponex, myslím, že sa to tak volalo. Ja som sa bála a ony sa smiali, nakoniec som bola rada. Keď sme prišli na internát začali zaspávať a vyzerali ako v bezvedomí. Prespali celý večer, ráno som ich stále nevedela zobudiť. Údajne sa zobudili okolo obeda a boli veľmi slabé a zo včerajška si nič nepamätali. Teraz sa bojím, čo sa im mohlo stať, keby toho zobrali viac a ja by som to nikomu nepovedala, mohla som ich mať nasvedomí. Hoviaria, že len experimentujú, ale ja už s nimi nikam nepôjdem. A nabudúce ich radšej bonznem. Možno si tak raz zachránia život.

Odpověděl: Jana Urbanová
Milá Gallo, kamarádky měly velké štestí, že se jim nestalo něco horšího než to, co se stalo. Rozumím Vašim obavám o jejich zdraví a rozhodnutí se na něčem takovém nepodílet. Leponex je lék používaný při léčbě schizofrenie, tzv. atypické neuroleptikum. Jeho hlavní účinek je sedativní, tedy tlumivý. Nežádoucími účinky jsou pokles krevního tlaku - tedy až srdeční zástava v případě předávkování (to znamená jejich případ, protože nejsou určeny lékařem k užívání tohoto léku) pocení, sucho v ústech, ospalost, někdy zvýšení teploty až delirium. Nesmí se užívat (pokud je předepsán) dohromady s alkoholem a jinými tlumivými látkami. Jinak se samozřejmě nesmí užívat pokud není lékařem předepsán. nepředpokládám, že by Vaše kamarádky měly tento lék na recept, to znamená, že ho zneužívají. To, že je "bonznete" ještě nic neřeší. Je dobré jim říct, že je to velmi nebezpečné a nikdo neví co s jeho tělem v různých okamžicích udělá různá dávka různých drog. Velice tím riskují nejen své zdraví, ale i svůj život. Proto se jim snažte vysvětlit, s jakou hrou si zahrávají. Víc asi dělat nemůžete. Přeji hodně štěstí.