mám starosti o syna
Roman
už několik let vím, že můj syn si raz za čas zakouří trávu ale poslední dobou se mí zdá,že nejsem schopen mu to nijak vysvětlit on má svou hlavu a v 17 letech je to ještě těžší, dnes například se mněl vrátit z venku ve 3 ráno a přišel o půl šesté a vůbec nebyl opilý ale bylo vidět na jeho očích, že si něco dal ještě teď v 11 hod je úplně mimo a oční péanenky má celé zvětšenéa už tu byly různé podezřelé krádeže a různé záhadné stráty.Rád bych kdybyste mi dali nějakou radu co mám s ním dělat děkuji starostlivý otec

Odpověděl: Bára Orlíková
Podle vašeho popisu má pocit, že vaše podezření, že syn užívá i jiné drogy než marihuanu, je dost možná oprávněné. Nejprv s ním zkuste promluvit a o svém podezření mu říct, vím, že je to těžké a že je možné, že vám toho moc neřekne, ale dělat nějaké další kroky bez toho, abyste s ním nejdříve o celé situaci mluvil, není vhodné. Ztráty a krádeže doma dost jasně napovídají, že se něco děje. Můžete svůj hovor s ním začít odtud a říct mu, že o něj máte obavy a že se vám tohle všechno, když si to dáte do souvislostí, nezdá v pořádku. Než se začnete rozhodovat o dalším postupu, možná by stálo za to zkontaktovat někoho z odborníků a zajít se poradit. Člověk občas ve strachu a obavě jedná nepříliš adekvátně a situace se pak může zhoršit než zlepšit, je proto docela fajn to nejdřív z někým probrat a pak teprve postupovat dál. Nevím bohužel odkud jste, tak vám nemohu nikoho konkrétního z kolegů doporučit. Takže - zkuste o tom se synem mluvit, uvidíte, jaký to bude mít efekt a zas napište, jak to dopadlo a můžeme vymyslet, co by bylo nejvhodnější dál. Pokud byste měl zájem to s někým prohovořit osobně, tak mi napište odkud jste a já vám zkusím někoho vhodného najít. Zatím držím palce. Bohužel - žádné zázračné rady neexistují. Taky bychom byli rádi, kdyby nějaké existovaly...