Pomoc
barunka85
Ahoj,mam takovej problem,moje splužačka,kamaradka a splubydlici v jednom si 3x denně zahulí,jde tak i do školy,když jde na party tak si vezme i pernik,nekdy si šňupne,jindy si píchne.Občas to je tak,že to ani neřekne,ale my na ni koukáme a ona o tom vůbec neví.Jednou si píchla i na intru na záchodě a lhala nám,že nic nebylo.Po půl roce začala zase chodit s klukem,který má s drogama problémy,on ji naučil si píchat pergo a tak.Sice chtějí oba přestat,ale vůbec se jí to nedaří.S kamarádkama přemýšlíme jak jí pomoc,ve škole věděj že hulí a maj podezření na pervitin,ale nechtěj tomu veřit a ona teď už 1 měsíc neměla.Na intru ji vyhrožujou krevními testy,tak přestala na 2 dny hulit,ale pak znova,i když ví že to tam zůstane měsíc,prtože to je dobrý hulení.Prosím napiště mi jak ji můžu pomoc.Díky

Odpověděl: Jakub Minařík
Moc možností myslím nemáte. Osobně bych doporučil zkontaktovat místní Kontaktní centrum, a dohodnout se s nimi za jakých okolností můžete kamarádku přivést a pak to udělat. Vy sama můžete dát kamarádce tak max. najevo, že takhle pro vás není přijatelná. Někdy riziko ztráty blízkých bývá dobrým motivem k tomu s tím něco udělat. Také kdyby chtěla se s vámi věnovat nějakým bezpečnějším aktivitám, vezměte jí s sebou, i to mívá efekt.
Ostatní varianty jsou příliš rizikové - dosti často se pak stává, že se pomáhající rozjede s postiženým. Ta hranice ja mnohem tenčí, než si myslíte, tak si dejte pozor.