perník
Lazy
jaký mám zvolit postoj ke kámošovi,který bere už půl roku perník a přestože si uvědomuje,že to není správný a je to čím dál horší,tak se toho nehodlá zatím vzdát.:-( když jsem to s ním hodně probírala,tak jsem se nakonec dostala do situace,že jsem to chtěla pak vyzkoušet taky... nechci ho v tom ale nechat.díky

Odpověděl: Bára Orlíková
Hlavně to nezkoušejte taky. Tím docílíte spíš toho, že v tom začnete lítat s ním a kamarádovi nepomůžete. Víte, jsou věci, se kterými se každý musí vypořádat sám a drogy jsou jednou z nich. Pokud kamarád nemá zájem s tím přestat a nereaguje na vaše rady a obavy o něj, tak mu asi moc nepomůžete. Právě se velmi často stává, že ten, kdo se snaží druhého tahat z drog, do toho zapadne taky... Můžete mu předat kontakty na nás nebo na kontaktní centrum v místě, odkud jste, pokud by měl zájem a zdůraznit mu, že máte o něj obavy, že máte pocit, že je to sním stále horší a že si myslíte, že by s tím měl něco dělat... Nic víc udělat nemůžete. Nemůžete jít za hranici, kdy to ohrozí vás a jemu to k ničemu nebude... Buďte na sebe opatrná. Kdyžtak mi znovu napište, kdybyste cokoli potřebovala vědět. Zatím držím palce vám i kamarádovi.