kouření marihuany
Irena
Náš syn 16let kouří marihuanu, prý občas, přeje si ústavní léčbu, protože ví že sám nedokáže přestat, kamarádi ho přemluví, jsme z České Lípy, kam se máme prosím obrátit a jak je to se studiem? je 2.rokem na učilišti. děkuji ?ová Nebo jaký postup nám doporučíte?

Odpověděl: Jakub Minařík
Ústavní léčba v případě užívání marihuany není moc typický postup, obvzláště v případě, že se jedná o občasný usus, kdy závislost je velmi nepravděpodobná. Ona ostatně závislost na Marihuaně je celkem řídký jev. Nechci problém bagatelizovat a mám taky celkem málo informací, ale skoro bych se pokoušel vám ústavní léčbu rozmluvit, nehledě k tomu - že pokud pro ni není splněn dostatek indikačních kriterií, může znamenat pro pacianta vyšší riziko, než současný stav. Na vašem místě bych se pokusil obrátit na Kontaktní centrum v České Lípě, ev. na psychiatrickou kliniku Ústecké nemocnice. Tam s vámi problém určitě rádi prokonzultují.
Asi bych měl taky napsat - že většina lidí přestává brát drogy, protože je to přestane bavit . A taky, že marihuana nebývá iniciační drogou - tou bývá mnohem častěji alkohol - který tak na stupnici "měkkých" a "tvrdých" drog patří jednoznačně mezi ty tvrdší a je určitě "tvrdší" než marihuana. Tím ale nechci říct, že je v pořádku, když někdo, komu je 16 let hulí trávu. Není. Určitě to běžte prokonzultovat.