Dotaz
Jana
Jak se zachovat k synovi,který ve20letech kouří marihuanu zřejmě již několik let,ale prý jen o vvíkendech.Za drogu utratí prý 500 kč měsíčně.Občas zkusil i něco jiného.Kam se obrátit o pomoc,či radu?Mám strach,aby syn neskončil jako jeho otec-alkoholik-sebevraždou.

Odpověděl: Jakub Minařík
Aha - no rozhodně pozitivní rodinná anamnesa je v tomto případě nebezpečná, ale na druhé straně - nevím jak moc je možné ovlivnit syna, kterému je 20 let, asi nemá žádné vážné problémy a víkendově hulí. Snad jedině s ním zkuste o tom hovořit, ale - myslím, že více nástrojů v ruce nemáte. Mám dojem, že pokud budete opatrná a taktní že vás syn i uslyší. A to je asi jedinná cesta k ovlivnění. :-)
P.s. Jen na okraj - marihuana je rozhodně menší svinstvo než alkohol. To ale neznamená, že k alkoholu ještě nedojde.