léčba ibogainem
pignon
Mám kámoše, který je díky doktorům závislý na neurolu. Nejdříve mu to předepisovali na psychické stavy, které mu vyvolávaly srdeční arytmie, bohužel se to zvrhlo a bez prášků se už neobejde. Tento stav trvá minimálně 10 let. Už se snažil tuto situaci řešit nástupem do psychiatrické léčebny v Kroměříži. Už dvakrát, ale výsledek je nulový. Problém je v tom, že bez neurolu nemůže fungovat, prý je mu fyzicky hrozně zle, ale nejhorší je to, že potřebuje dávky čímdál větší a jeho doktor mu je klidně předepisuje. Četl jsem už nějaké spisy o ibogainu. Prý léčí jakoukoli závislost. Kde a kdo se tímto zabývá a kdo by mu pomohl ? Kecy o tom, že stačí jen chtít je blbost, zvláště pak kolikrát od lidí, kteří nedokážou přestat ani kouřit. Děkuji za odpověď. S pozdravem Z.K.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ibogain je silný halucinogen, který má opravdu slibné účinky. Jen mám dojem, že k tomu, aby k těm dobrým oučinkům došlo, je třeba víc než jej jen užít. On takový silný halucinogen dokáže člověku v hlavě udělat takovou paseku, že na ni má máloco. Na místě vašeho kámoše bych se pokusil hledat někoho, kdo s ním bude na vysazování spolupracovat, ke komu bude třeba dlouhodobě chodit - mluvit s ním o svých problémech a pracovat na vysazování. Pokud budu vědět odkud jste, mohu se pokusit najít někoho ve vašem okolí kdo by se vašeho kámoše mohl ujmout.
K té možnosti teho ibogainu. Myslím, že v Čechách není možno legálně se k Ibogainu dostat. Existují myslím sice nějaké pololegální varianty - ty bych si ale troufl nedoporučit.
P.s. S tím kouřením - chtít a přestat jsou různé věci. Já kouřím a přestat nedokážu. Důvodem je zcela jednoznačně to, že přestat nechci. Kamarádovi držím palce. Kdyby bylo třeba - rád pomohu.