subutex
matka
Můj dotaz se týká léku, který se jmenuje subutex a je předepisován obvodními lékaři. Moje dcera po 5-ti letech na heroinu tvrdí, že si bere stále menší dávky, že díky subutexu může pokračovat ve studiu a že jí paní doktorka tvrdí, že po dvou letech uvížání bude mít po problémech a že nebude muset do žádné léčebny. Je to pravda ?

Odpověděl: Martin Hulík
Ano, Subutex může pomoci a je dokonce možné, že se vaše dcera nakonec obejde bez další léčby. Ale upřímě řečeno, na samotný Subutex bych nesázel. 5 let na heroinu je celkem dlouhá doba a psychoterapie zaměřená na zvládnutí závislosti by prospěla. Uvidíte, slibné je, že Subutex předepisuje lékař (na černém trhu je v poslední době také oblíbený a pak to nemá perspektivu). Každopádně by vaše dcera neměla k Subutexu užívat další drogy, bylo by fajn aspoň nějakou dobu abstinovat i od alkoholu. Taky by měla být připravena změnit taktiku a obrátit se na specialisty, pokud by to nevycházelo. Subutex předepisovaný obvodním lékařem je cesta nejmenšího odporu a ta nemusí být správná. Jiné varianty jsou také dobře dostupné - např. se může obrátit o radu a podporu v Denním stacionáři SANANIM (v Praze), tel. 280803130.