závislost?
Majda
Dobrý den, obracím se na vás s dotazem, jak postupovat a co dělat, pokud jsem se dozvěděla, že můj blízký příbuzný rok a půl bere pervitin a permanentně kouří marihuanu. Slibuje mi, že s tim skončí, ale nejsem si jistá, zda mu mám věřit. Jak se zachovat? Co dělat? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,věřím, že jste v opravdu těžké situaci, když se jedná o někoho, kdo je Vám blízký. Určitě by bylo jednodušší mu sliby, že přestane, věřit, ale byla bych opatrná. Bavili jste se o tom, jak to chce provést, jak chce přestat, jestli sám, nebo jestli aktivně hledá nějakou pomoc? A proč by vlastně najednou přestával? Nepíšete, jak jste se dozvěděla zrovna teď, že příbuzný bere. Je dost možné, že jestli Vám to řekl on sám, vlastně si tím říká o pomoc. Ptáte se, co teď máte dělat. Dělejte to, v čem se budete cítit nejlépe. Neexistují žádné universální rady. Pokud slibuje, že přestane, bylo by asi dobré dát mu šanci a důvěru, ale měl by Vás přesvědčit hlavně činy. Pokud je ochotný s Vámi o problému mluvit, bavte se s ním o tom, jak situaci zvládá. Můžete mu zkusit nabídnout kontakt na nějaká zařízení, případně ho tam i doprovodit. Vždycky ale také myslete na sebe, abyste víc nevyčerpala sebe, než jemu pomohla. Také zkuste spolupracovat s dalšími blízkými osobami, aby veškerá tíha neležela jen na Vás. Váš dotaz je hodně stručný, než aby bylo možné dát Vám nějaké konkrétnější rady. Pokud byste ho chtěla konkretizovat, napište kdykoli znovu, nebo zavolejte kterýkoli den do Kontaktního centra SANANIM na tel. 283 872 186, kde s Vámi někdo podrobněji situaci probere a dá Vám případně i kontakty. Zatím držím palce a přeji hodně sil.