Marihuana
Lenka
Dobrý den, mám 16 letého syna, na kterého si v podstatě nemohu stěžovat až na to , že už čtvrt roku vímj(já i manžel), že kouří marihuanu, chodí na výběrovou střední školu, jelikož je v prvním ročníku, prospěch se zhoršil - jinak na základce byl premiant a je celkově vysoce inteligentní, ale není to nic neobvyklého, změny v chování nepozoruji, naopak, chodí pravidelně na brigádu, co potřebuji udělá. Jen hulí a když s ním promlouvám a snažím se mu domluvit, začne mi vykládat chytrosti z internetu, že je to neškodné a tak (ono je na internetu opravdu více kladných reakcí než záporných), ale podle mě je to droga! Prosím poraďte jak s ním zacházet dále, nevím si už rady, to že kouří vím jen z jeho chování - nepopřel to a z toho, že jsem našla něco u něj. Ale mám obavy až ho táta uvidí s tím cigárem, že to bude jeho "konec". Jinak to byla vždy hodný, poslušný a citlivý chlapec. Prosím poraďte jak dál. Děkuji Lenka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, z Vašeho dotazu vyplývá, že si vlastně nejste moc jistá, co je s Vaším synem v nepořádku, když funguje normálně, ale máte pravdu, že marihuana je droga,a je právě takovým problémem, za jaký ji vy považujete. Je ale otázka, co se s momentální situací Vaší a Vašeho syna dá dělat. Je dobré, aby Váš syn znal jasně Váš postoj, že s jeho užíváním marihuany nesouhlasíte. Také by bylo dobré mluvit s ním i o rizicích, které užívání drogy může přinést. Můžete se podívat do rubriky Cannabinoidy na našich stránkách, kde podrobnější informace najdete. Jestli jsou pro Vás nepřijatelné některé věci, které souvisí s jeho užíváním THC, určete si jasně pravidla. Z Vašeho dotazu jasně nevyplývá, že trváte na tom, aby s kouřením přestal. Pokud ano, je to obtížnější, protože taková věc je většinou možná, až když člověk sám opravdu chce. Hlavně je důležité o tom komunikovat. Situace mezi Vaším synem a manželem mi není úplně jasná, protože říkáte, že manžel o problému ví a přesto by byl synův konec, kdyby ho viděl?! Mohla byste blíž specifikovat, v čem je problém? Pokud byste si chtěla o celé věci promluvit osobně nebo po telefonu, můžete kdykoli zavolat do Kontaktního centra Sananim, na tel. 283 872 186. S pozdravem Jana Justinová, pracovnice Kontaktního centra.