PROBOHA
orel
Našla jsem v "poradně" jeden "dotaz s odpovědí" a nahnalo mě to STRACH! Byla to odpověď MUDr. Jakub Minaříka (03.04.2003 16:29:31-FOFO) na úspěšnost léčby "z alkoholu" meditací..a odpověď.." P.S. V případě alkoholu bych uvažoval alespoň na počátku o kontaktu se specialistou. To proto, že odvykací stav u alkoholu může být i smrtelný." Já si protstě piju teď ve své depce, protože mám holku na léčení z "drogzávislosti" asi litr vína denně (ředěné sodovkou půl na půl.. :-)..) Ale až příjde VÍM, že už nesmím ani kapku, jsem na připravená..i když to bude asi trošku UF ta radikální změna "stylu celkově"..ale cítím se na to dost silná KÚLI NÍ , mám jí moc RÁDA..a NEODVÁŽÍM se jí zklamat...abych jí tím nedohnala zase k drogám...alkohol totiž nesnáší...já to vím...TAK CO? Snad se nemusím bát abstinovat...aby mě to ještě nestálo život..:-(..holka mě bude ještě MOC potřebovat!!! Já ten dotaz myslím VÁŽNĚ!

Odpověděl: Jakub Minařík
S tím alkoholem - litr vína denně je fakt celkem dost. Pokud by takovéhle užívání trvalo dost dlouho, tak by přestat nemuselo být jednoduché. On ten alkohol je celkem dosti tolerován, ale kde ta tolerance skončí, nebo má skončit, je otázka. Vzpomínám si na klienta, který líčil zážitek, kdy našel svou slušnou matku ležet oblečenou, s nákupníma taškama, v otevřených dveřích bytu opilou namol. A všichni v okolí se tvářili, že vše je v pořádku, i když tenhle stav trval nějaký ten měsíc, možná i rok. A pravda je, že na stupnici nebezpečnosti se alkohol jako droga blíží spíše heroinu, než marihuaně. Zkuste se podívat sem: http://www.sananim.cz/dis/engine/texty/help/at02/zabransky.zip Najdete tam přednášku jednoho kolegy, kde jsou mimo jiné klasifikace které porovnávají jednotlivé drogy, včetně alkoholu. Je zajímavé si uvědomit, co můžete legálně koupit v obchodě. A srovnat to s jinými drogami. Ohledně toho odvykacího stavu - viděl jsem pár lidí kvůli tomu umřít. Ale také platí, že pokud je organismus v celkově dobrém stavu, tak takový odvykací stav nemusí proběhnout nijak tragicky. Ono to varování platí spíše pro ty co pijí opravdu hodně, obyčejně i destiláty a jsou v celkově špatném stavu. Zkuste si takový test. Přestaňte. Teď hned a vydržte to pár dní. Uvidíte, co se bude dít. Kdyby jste se cítila hodně špatně, tak by stálo vyhledat svého lékaře, aby vám s odvykáním pomohl. P.s. Směšné mi to nepřipadá. A vybavuji si prim. Nešpora, který říká: "Neděsí mě křik kolem drog, ale ticho kolem alkoholu." Protože alkohol je nebezpečná droga, taky je to droga kterou většina našich klientů začíná. A to se myslím málo ví a podceňuje. Kdybyste měla nějaký problém, stačí se ještě zeptat. Rád pomohu. A s tím vínem, buďte opatrná.