vysetreni moce
andrea
Pan MUDr. Minarik, dakujem za Vasu odpoved na dotaz motivace z 6.5. 1.Zatial jeho spravanie nema vaznejsie spolocenske nasledky- v praci to vzdy nejako uhral- zobral si dovolenku a spal...Velakrat sme mu aj my pomohli a kryli ho- bohuzel. Ale prave my si mozne nasledky uvedomujeme, soferuje auto, pracuje s ludmi, obcas je s 5 mesacnym dietatom- nadrogovany!! On si mysli, ze to stale zvlada a ze obcas sa moze k tomu vratit (abstinoval totiz niekolko mesiacov).Len to bohuzel nechape on, ale nasimi recami ho o tom nepresvedcime, treba asi konat... 2.Chcem sa este spytat, ako sa pervitin (metamfetamin) metabolizuje v moci, ak ten nie je hned spracovany. Zistili mu totiz pozitivny efedrin z mocu odobrateho na 3 den po tripe, ale moc bol spracovany az o tyzden, lebo namali reagenty na stanovenie stimulacnych latok. Alebo presiel na uzivanie efedrinu? Dakujem pekne.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ad. 1. Tak trochu si říkám, že tohle není sni tolik otázka, jako spíš reakce. Sohlasím s vámi určitě v tom, že by stálo trochu zatlačit. :-) Jinak bych asi psal to co minule. Ad. 2. Konzultoval jsem to z toxikology - nález efedrinu může znamenat lecos. Ohledně ovlivnění konkrítní metodikou zpracování mohu jen asi tolik, že tohle interptovat může jen ta laboratoř, které vzorek zpracovala. Je ale nepravděpodobné, že by pervitin v moči konvertoval zpět ve větším množství než pár %. Ale na druhé straně - ví bůh, co ten člověk vlastně koupil. On mohl docela vklidu koupit nějaký nedodělek, který vůbec pervitin neobsahoval, a byl tvořen jen efedrinem, který se používá jako základ pro výrobu.