můj synovec
S. Michaela
Můj synovec 24 let se přiznal k závislosti na automatech a dle názoru babičky-sdílí stejnou domácnost-i nadměrně pije.Kvůli hraní ho vyhodili ze zaměstnání.Prosil o pomoc,protože ví,že tuhle situaci už sám nezvládne a chce se léčit.Poradíte mi,prosím,jak mu pomoci a kam se obrátit?Jsme z té situace zoufalí. Děkuji Vám za laskavost. Michaela

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, situace, o které píšete, vypadá opravdu dost vážně, i když ji popisujete jen stručně. V každém případě je ale velmi pozitivní, že se Váš synovec odhodlal k tomu vyhledat pomoc. Jen si myslím, že by měl od toho odhodlání přejít i k činům a starat se sám, kam zajít nebo zavolat. Myslím, že v této situaci mu nejvíc pomůžete, když mu dáte najevo podporu v případě, že se bude sám snažit - najde si léčbu a podstoupí ji nebo něco podobného. Není dobré dělat vše za něj, už je přeci dospělý... naše zařízení se specializují na nealkoholové nelegální drogy, v případě, že je závislý na automatech a alkoholu, bylo by pro něj asi nejvhodnějším zařízením Apolinář (pokud bydlíte v Praze), nebo některé soukromé zařízení, kde se ale léčba platí. To v případě, že bydlíte v Praze. Jinak kontakty v příslušném místě Vašeho bydliště by Vám měli dát v AT poradně, která je při každém okrese či obvodě. Ještě jednou ale připomínám - nechte ho, ať si vybere sám svou cestu, tedy i zařízení (samozřejmě to neznamená, že se nemůžete na léčbě podílet, například ho tam doprovodit, pokud bude chtít, nebo se zapojit do rodičovských skupin apod., ale myslete také na své duševní zdraví a pohodu!). Přeji hodně štěstí a trpělivosti Vám i jemu i celé rodině.