co dělat
vlastik
Co mám dělat, když jsem zjistil, že moje děvče čichá toluen? Bylo jí už 15 let a tvrdí, že čichá téměř rok. Jak jí pomoc? Jak postupovat? Máme jít na psychiatrické vyšetření nebo ...? ( byla z jiných důvodů měsíc na psychiatrii a nic nezjistili .. ) dík za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
No vzhledem k tomu, že toluen patří mezi nejrizikovější drogy - je rozhodně nebezpečnější než např. heroin, a vzhledem k tomu, že vaší slečně je 15 let, tak myslím, že problém je poměrně vážný. Otázka je, jak ona se na to dívá. Pokud si problém připouští a uvažuje, že by s tím chtěla něco dělat, tak bych se pokusil kontaktovat nějakozu instituci. Může to být psychiatrie, kde byla na vyšetření, její praktický, resp. dětský lékař, ... Důležité je, aby k lékaři, ke kterému půjde měla alespoň trochu důvěru. Kdyby byl v tomhle problém - rád vás někam nasměruji. Stačí napsat, odkud jste. Pokud si vaše slečna problém nepřipouští, asi bych se klonil k tomu, ji prostě buď přesvědčit a v nejhorším ji někam odvést, říst to rodičům, ... To proto, že toluen a všechna ostatní organická rozpouštědla jsou látky, které mají mimořádně nebezpečný mechanismus účinku. Poškozují buněčnou membránu a vedou k nevratnému poškození organismu, trpí velmi plíce a také centrální nervový systém. Po nějaké době člověk prostě zblbne a nedá se s tím nic udělat. Je to napořád. Také riziko předávkování, s následným úmrtím je u toluenu velmi vysoké. Kdybyste se potřeboval v tomto ohledu na cokoliv doptat, stačí napsat, nebo zavolat 220 803 130.