Jak mu mam pomoci?
Katka
Muj bratr kouri travu. Nevim jak dlouho. Kazdopadne musi mit kazdy den alespon dva jointy. Jeho pritelkne mu dala ultimatum:,, Bud prestanes nebo s tebou koncim." On ji moc miluje, ale presto se nechce drogy vzdat. Tvrdi, ze to je neskodny a ze ona mu zasahuje do jeho svobody. Myslim si vsak, ze tu nejde o strach ze straty svobody ale o zavislost. Nevim vsak, jak mu to dokazat a jak ho pred ten fakt postavit, aby s tim zacal neco delat. Jak se pozna, ze uz je na marohane clovek zavisly a jake kroky bych mohla podniknout v bratruv prospech?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, věřím, že je pro Vás těžké zjištění, že Váš bratr je závislý na drogách, ale pokud s tím nechce dělat něco on sám, těžko ho k tomu donutíte. Ještě k tomu, když se to nepodařilo ani přítelkyni, kterou má rád. Myslím, že je dobré bratrovi říct, co si o tom myslíte, ale je těžké ho přesvědčovat, že je závislý. Pravdou je, že na marihuaně nevzniká fyzická závislost a psychická (tedy chuť na drogu, stesk po ní) je dost mírná a někdy se neobjeví ani po letech. Marihuana obecně není pokládána za příliš návykovou. Pravdou ale také je, že z Vašeho popisu vyplývá, že bratr brání svou drogu trochu příliš, když je ochotný jít i přes rozchod, než aby mu byla úplně jedno. Můžete se s ním bavit o tom, co mu droga dává tak úžasného, třeba uzná, že je pro něj víc než jen občasnou zábavou. Ale nevím, jestli ho tím přimějete, aby s tím začal něco dělat, takové rozhodnutí je jen a jen na samotném uživateli drogy. Vím, že jsem Vás asi moc nepotěšila, ale pomáhat někomu proti jeho vůli opravdu nejde. Přeji Vám hodně trpělivosti.