problém
Zedd
Nedávno jsem zjistil, že můj bráche bere pervitin. Nikdo z rodiny to zatim neví,(ani on neví že já to vím) ale považuju za nutné mu nějak pomoci. Mám však strach, že když se o tom s ním začnu bavit, tak se "zatvrdi" a nebude chtít o ničem ani slyšet. Jeho kamarádka která to ví mu stále říká aby toho nechal, ale je to jak když hrách na stěnu hází. Na druhý den si to však uvědomí a říká jí , že dělá hloupost. Zatím ho nebere pravidelně, ale mám strach aby se nakonec nestal závislým. Pak už by to bylo samozřejmě všechno horší. Potřeboval bych poradit jakým způsobem na něj zapůsobit, aby to nebylo moc násilné ale účinné. Vím, že chci docela dost, ale věřím , že máte dost zkušeností a že mi dokážete pomoci.

Odpověděl:
Ahoj Zedde, chápu, že máš o svého bráchu strach a je od tebe hezké, že mu chceš nějak pomoct. Jak sám píšeš, chtěl by ses s ním o tom pobavit. Myslím si, že to je dobrý nápad, protože tak zjistíš za prvé víc informací (např. jak dlouho bere, apod.), a za druhé, jak to vůbec vnímá tvůj brácha. Píšeš, že máš strach, že se zatvrdí, když se o tom budeš chtít bavit. Já neznám ani tebe, ani tvého bratra, takže to asi těžko posoudím, ale napadá mě, že ty svého bratra znáš, že třeba víš, co na něj "platí" a že možná dokážeš vychytat tu správnou chvíli, kdy budete oba naladěni na rozhovor tohodle typu. Sám píšeš, že ke kamarádce je také přístupný - i když až druhý den. Pravděpodobnost, že se "zatvrdí", bys také mohl snížit svým postojem a tónem - asi by neměl být odsuzující, ale naopak mu můžeš dát najevo, že ti na něm záleží, že jseš na jeho straně, chceš mu pomoct, že neodsuzuješ jeho, ale "jenom" to, co dělá a že máš o něj strach. (Tak to alespoň cítím z tvého dotazu.) Kdybys chtěl celou situaci probrat podrobněji, nebo se třeba bratr odhodlal něco s tím dělat, můžete kdykoli zavolat k nám do K-centra, na tel. 283872186. P.S. Mimochodem, to, že za pervitin teď neplatí, ale dostává ho, by se mohlo zanedlouho nepříjemně změnit.