pervitin
manzelka
Som vydata za muza, ktory uziva pervitin. Ja viem o tom dva roky, ale uzivat ho zacal predtym, aj ked neviem presne kedy. Posledne dva roky boli taketo, zijeme v zahranici a pri kazdej navsteve domova kazde 3-4 tyzdne to uzil prip. si priniesol este nejake davky. To trvalo rok. Potom 8 mesiacov nebol doma a myslim, ze to neuzil. Teraz to uzil znova dvakrat a mal aj paranoje. Odisla som od neho. Neviem ci to je spravne, ale uz som sa nedokazala na to pozerat. Samozrejme, ze tvrdi, ze uz to viac nevezme ani ked pojde domov. Asi neexistuju presne "guideline" terapie ako pri inych chorobach. Ale predsa...dokazali by ste mi poradit ako lekar aka forma terapie by bola prenho najvhodnejsia a prip. mi poradit ako clovek verit mu ci nie, zostat vo vztahu alebo nie? Viem, ze nakoniec to budem musiet rozhodnut ja, ale stale mam vycitky, lebo manzel aj svokor mi tvrdia, ze chybu robim ja a problem nie je vobec taky vazny. A este jedna otazka- neuznavam miesanie sa rodicov ani z jednej strany do vztahu, ale myslim si, ze je to problem, ku ktoremu maju co povedat, ano ci nie? Sorry, ze sa tak vykecavam, ale clovek to obcas potrebuje. Dik

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, za své "vykecání se" se rozhodně nemusíte omlouvat. Někdy je důležité mít svoji "vrbu" v nelehké situaci. Co se týká Vašeho rozhodnutí o odchodu od muže, rozhodně jej neodsuzuji. Pokud je někdo ochoten držet si svou drogu i přes to, že je to Vás nepřijatelné.... Myslím, že i rodiče mají právo reflektovat, co si o této situaci myslí, jak ji prožívají a v tomto rozhodně nespatřuji nějaké vměšování se do vztahu dvou dospělých lidí. Na otázku zda zůstat ve vztahu, věřit či nevěřit Vám nikdo nedá odpověď. Pokud se rozhodnete zůstat a dát šanci, doporučuji Vám držet si své hranice, za které nejste ochotna jít a neustupovat z nich. Máte pravdu, že žádné přesné "guideline" neexistují. Léčba /typ a délka/ se volí na základě konkrétní situace daného člověka. Důležitější však je, zda Váš muž o nějakou léčbu vůbec sám stojí. Přeji hodně síli, budete ji potřebovat, ať se rozhodnete pro jakoukoli variantu.