toxicka psychoza
Mila
Dobry den.,prosim Vas mam dotaz..seznamil jsem se s jednou slecnou a dali jsme se dohromady ale asi po 5 mesicich jsem zjistil.,ze ma asi toxickou psychozu nebo neco takoveho..ja ji moc miluji.,ale posledni dobou to uz neni mozne jelikoz ty jeji stavy jsou nesnesytelne..Porad si mysli.,ze na ni vsichni koukaj.,ze oni mluvej.,ze po ni jdou policajti a ze ji chtej zavrit za nekoho jinyho.,a posledni dobou rika ze ji chtej zavrit misto me...treba rozsroubovala doma ovladac kuli tomu ze je tam odposlech...na kolem jdouci lidi rika ze proc se ji smejou...atd ja uz nevim co mam delat..nemate prosim Vas nejakou radu.,jelikoz to znici.,mozna uz znicilo nas vztah...dekuji Milan

Odpověděl: Markéta Kordová
Milane, zdravím Vás.
Velmi těžko se hodnotí psychický stav další osoby na dálku, s minimem informací, bez osobního kontaktu.
Uvádíte, že máte podezření na toxickou psychózu, ta se opravdu takto může projevovat. Toxická psychóza, ale přichází v důsledku konzumace nějaké psychotropní látky, máte dojem, že je přítelkyně uživatelka drog? O tom se vůbec nezmiňujete...
Stejné nebo obdobné projevy, které jste popsal, se mohou objevit i bez konzumace drog v případě psychických potíží a psychiatrických diagnóz (např.u schizofrenie) - má někdo v rodině partnerky podobné potíže? Navštěvovala nebo navštěvuje přítelkyně psychiatra?
Jak jsem zmínila v úvodu, těžko dělat touto cestou objektivní závěry, jsme pouze na úrovni hypotéz. Nejlépe, když přítelkyni co nejdříve vyšetří specializovaný lékař (psychiatr) a navrhne další postup.
Doporučuji to neodkládat.
Mějte se zatím hezky, MK