zavislost na petrolejovych latkach
Jana
jsem v pritomnosti nekoho kto inhaluje petrolejove latky (benzin, nafta...).chtela bych se informovat o toxickych a psychickych (kratkodobych a dlouhodobych) ucincich techto latek.Muze se vytvorit zavislost?Existujou nejake protilakty?Dekuju za vsechny informace tykajici se teto temy.

Odpověděl: Jakub Minařík
Inhalování těchto látek má podobná rizika a efekty jako inhalace jiných těkavých látek, třeba toluenu. Jejich zneužívání je - alespoň si myslím méně časté. Rizika jsou ale srovnatelná - tj. poměrně značné poškození celého organismu, protože tyhle látky poměrně výrazně devastují takové věci jako jsou tuky a bílkoviny - ze kterých je složené celé tělo a každá jednotlivá buňka. Na rozdíl od jiných drog je to poškození nevratné. Krátkodobě je největší riziko předávkování se smrtelnými následky. Dlouhodobě pak výše zmíněné poškození organismu. Takže dobré doporučení je s postiženým promluvit a motivovat ho k tomu, by s tím něco udělal. Případně se zajít poradit do nějakého centra kde se zabývají pomocí lidem, co berou drogy. Když napíšete odkud jste rád vám nabídnu nějaký kontakt. P.s. Myslím, že vyhledat nějakou pomoc v okolí je dost důležité. Pravděpodobnost, že to zvládnete sama je malá. A těkavé látky jsou rizikovější než heroin. Mnohem rizikovější.