chování
asterix
Dobrý den, mám kamarádku, která kouřila marihuanu, jedla lysohlávky a šňupala nebo jedla pervitin. Možná i něco jiného, ale to už nevím přesně ani to jak dlouho a v jakých dávkách to brala. Chová se dost divně. Má záchvaty smíchu, pak brečí nebo vidí divné věci, mluvý nesmysly, není schopná si najít natož udržet nejakou práci. V rodině jsou určité sklony k psychyckým poruchám, tak se chci zeptat, jestli je možné že by to užívání drog mohlo vyvolat nějakou psychyckou poruchu, jak se k ní mám chovat, bavit se s ní a jak udržet její pozornost při důležitých rozhovorech, jestli by pomohlo aby zašla k psychyatričce a ta jestli pozná zda je nemocná nebo jsou to ty drogy(opravdu nevím zda momentálně něco užívá, protože ona tvrdí že ne).

Odpověděl: Jakub Minařík
No, pokud kamarádka nic neužívá, tak bych skorem návštěvu psychiatra doporučil. Vypadá to, že by to možná potřebovala. To jestli a jak vážná psychická porucha to může být by měl psychiatr poznat. Pokud kamarádka bude potřebovat, tak jí jistě předepíše nějaké léky. Ty by měli stav stabilizovat, resp. trochu vylepšit. Kamarádka pak bude asi potřebovat trochu pomoci s tím, aby se zase vrátila do normálního života. V tom jí můžete určitě pomoct. :-) Psychiatr by měl i poznat, pokud kamarádka neabstinuje. Dá se udělat toxikologické vyšetření, které by mělo abstinenci potvrdit, nebo vyvrátit. Kdybyste se chtěl ještě na něco zeptat, klidně se ptejte.