pomoc
renda
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak mám pomoc svému příteli.Zjistila jsem , že si píchá nějaké drogy našla jsem i jehly.Sliboval, že s tím přestane,ale opětovně jsem zjistila, že ne. Je pravda, že není tak závislí, že by to dělal každý den, ale jednou týdně určitě. Zjistili mu hepatitidu typu C a stejně si nedá říct, ikdyž si s ním o tom popovídám, tak naslibuje, že konec, že už nic. Prosím, záleží mi na něm a tak mu chci pomoci. Prosím poraďte jak.

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi nejlépe by bylo se obrátit s žádostí o konzultaci na nějaké zařízení, které se zabývá pomocí lidem, kteří užívají drogy. Jinak vaše možnosti jsou poměrně omezené. Přesvědčováním se vám dostane tak max. slibů, které postižený nakonec stejně nesplní. Ale to už asi víte. To v čem můžete poměrně výrazně pomoci je právě zprostředkování kontaktu. Možná, že přítel bude dobře slyšet na to, žejste se byl někde informovat, víte jak to tam vypadá a "nekoušou" tam. Když ho doprovodíte, tak o ostatek se postarají zaměstnanci zařízení. Je to celkem standandardní postup. To v čem jej můžete podpořit mimo tuto možnost je spíše nespecifické. Když se přítel rozhodne abstinovat sám, můžete mu být k disposici jako někdo, kdo mu pomůže najít si nové známé, kteří neberou drogy a mají jiné zábavy. To ale předpokládá, že se váš přítel bude někde léčit a že tu odbornou složku pomoci převezme nějaké zařízení. Kdybyste potřeboval kontakt ve vaší lokalitě, tak se buď podívejte do složky kontakty a nebo ještě napište. Rád vám poradím, kde hledat. :-) p.s. Jen na okraj - platí, že ten, kdo pomáhá je často začíná brát drogy s postiženým. Myslete na to. Stává se to bohužel až příliš často.