alkoholik?
hanka
Dobry den,mam pocit,ze znam odpoved na otazku,na kterou se chci zeptat,ale nevim jakym zpusobem mam pomoci.Muj manzel zhruba 4dny v tydnu pije alkohol,jsem tam jsem ho pristihla,ze si k tomu vezme nekolik tablet lexaurinu.Chova se velmi divne,trva to uz 5let,snazila jsem to resit po dobrem i zlem,4xjsem se odstehovala k rodicum,posledni odlouceni trvalo 6mesicu,ale situace je jen o malo lepsi.Mam 7-letou telesne postizenou dceru o kterou se kazdy den staram,mam narocne zamestnani a jsem z meho manzela moc vycerpana.Kdyz jsem zila v odlouceni nemusela jsem prozivat tyto manzelovi stavy,ale trapila jsem se.Jsem naprosto bezradna a nevim jak manzelovi pomoc,on nema pevnou vuli nebo uz je tolik zavisly?Nevim zda-li mam stale cekat,nebo se snazit tento vztah ukoncit?Oboji je velmi narocne.Do poradny odmita jit,tvrdi mi,ze je normalni,jakekoliv diskuse semnou odmita. Dekuji za vas nazor. S pozdravem Hanka.

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle toho co píšete bych soudil, že se o závislost jedná. Obávám se, že bez intervence odborníka je nějaké smysluplné řešení situace v nedohlednu. Těžko radit co s tím, já v nejsem ve vaší situaci, ale mám dojem, že bych z toho spíše utekl, pokud by partner nechtěl situaci nějak adekvátně řešit. P.s. Myslím si, že napít se by bylo možné považovat za jistou - i když ne ideální normu. Ale pokud je někdo 4 dny v týdnu opilý a ještě to doplňuje Lexaurinem - tak to se normě myslím celkem jednoznačně vymyká. Navíc, jestli to trvá už 5 let, ... P.s. Kdyby manžel chtěl a jste-li z Prahy - možnost léčby by jistě byla v Apolináři. Stačí zavolat Všeobecnou fakultní nemocnici a chtít Apolinář