dcera
miluska
Ma 19.leta dcera bere ca.2roky drogy.Zacala hulit,pozdeji presla na snupani(kokain,myslim,ze zkusila i heroin...).Zhubla 10kg.Ve skole to slo jeden cas z kopce,posledni dobou se celkem vzpamatovala.Jeji nejlepsi kamaradka bere tvrde drogy od 12.let.Chteji spolecne prestat,ale nedokazu si predstavit,ze by to spolu bez odborne pomoci zvladly.Zajimalo by me co si o tom myslite?Je nejaka sance se z toho dostat?Dcera se mnou o tom mluvi celkem otevrene(samozrejme podle nalady).Vim,ze ja ji pomoci nemohu,musi sama.Odbornou pomoc zamita.Doma uz temer rok nebydli,takze ani nevim jak casto neco bere.Troufam si rici,ze nekolikrat tydne.Jeji nalady jsou dost kolisave.Jsem na konci svych sil,nevim jak na ni,jak ji pomoci.Uz jsem toho podnikla dost,o drogach uz vim spoustu veci i kdyz sama zkusenosti zadne namam.Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bc. Barbora Sládková
Dobrý den, vaše dcera samozřejmě má možnost přestat užívat drogy! Horší je to ale s tím, že odmítá odbornou pomoc. Jak správně píšete, musí chtít sama a s nejlepší kamarádkou, která také bere drogy, to nebude mít nejsnazší! Co je ale dobré, že s vámi o tom otevřeně mluví - tato cesta se zdá být nadějná. Chápu, že dcera nechce nikam docházet, zkuste ji třeba nalákat cestou drogové poradny! To by mohl být slibný začátek cesty k abstinenci. No, a rozhodně nezapomínejte na sebe: píšete, že už jste na konci svých sil, bylo by škoda propadnout beznaději. Pro vás by bylo možná užitečné navštívit nějakého odborníka, který se zabývá prácí s rodiči závislých dětí. Nevím, jestli jste z Prahy, zde existuje několik poradenských center ( např. Denní stacionář Sananim, Janovského 26, Praha 7, tel: 220 803 130). Nashledanou a držím palce!