Nevím si rady
Nela
Dobrý den, je mi 49 let a jsem matkou dvou synů. Ten starší, je mu 29 let, po rozpadu manželství a v současné době i ztráty zaměstnání je drogově závislý. Nedovedu odhadnout v jaké míře, podezření mám už tak půl roku, ale vždy když přišla na toto téma řeč, řekl, že jsou to pomluvy a čím dál víc se mi začal vyhýbat a vymlouvat se proč nemohl přijít. Žije momentálně ve svém bytě sám, ale podle sousedů má dost často podivné návštěvy. Mě k sobě nepustí skoro vůbec, zase výmluvy. Jsem na pokraji sil, nevím si rady, zkouším to po dobrém, pláču, prosím, ale mám pocit, že je to ještě horší. Myslíte si, že mám nějakou jinou možnost? Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

Odpověděl: Bc. Barbora Sládková
Dobrý den, podle toho co píšete, jste opravdu v těžké situaci. Navíc jak píšete, syn je dospělý a bydlí ve svém bytě - pravděpodobně se bude chovat podle svého vlastního uvážení... Pro vás to asi musí být těžké, rozumím tomu co prožíváte. Pláč a prošení ale v těchto případech příliš nepomáhají. Syn pravděpodobně ví, že dělá něco co by neměl; bylo by dobré aby ještě věděl že až bude chtít pomoci, že se na vás může obrátit. Pro vás by teď asi bylo nejlepší, abyste mohla zajít někam, kde se vypovídáte a vypláčete (mám na mysli odborníka, který se věnuje rodičům závislých dětí). Jste-li z Prahy, mohu doporučit rodičovské skupiny v Denním stacionáři Sananim v ulici Jankovského 26, Praha 7, tel: 220 803 130. Nashledanou a zaměřte se teď spíše na sebe.