Žloutenka
Maya
Chtěla bych se zeptat na přenosnost žloutenky typu B a C. Něco jsem našla na vašich stránkách, ale stejně si nejsem jistá: Pokud má moje kamarádka už několik let žloutenku C, může se se svojí přítelkyní líbat a může s ní mít orální styk, aniž by ji nakazila? (Za předpokladu, že nedojde k žádnému kontaktu s krví - tedy přenáší se žloutenka také kontaktem sliny x sliny nebo sliny x poš. sekret?) Liší se to u typu B a C? Předem děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, viry hepatitidy B i C se přenášejí zejména krví. To znamená, že při líbání i orálním sexu mezi dvěma ženami je riziko přenosu velmi malé. Může se však zvýšit, pokud by v ústech byly přítomné nějaké krvácející ranky. (To samé se týká i orálního styku.) Pokud by kamarádka měla nějaké pochybnosti nebo se chtěla ještě na něco zeptat, může se obrátit na Poradnu pro onemocnění jater, MUDr. Vlastislava Řeháka: tel. 234 091 142 (Táborská 57, Praha 4) nebo, pokud má, na svého ošetřujícího lékaře. Každopádně doporučuji vaší kamarádce i její přítelkyni zvýšenou opatrnost.