Závislost na pervirinu
white.rose13
Dobrý den,
mám přítele, který mi tvrdí, že už pervitin neužívá. Bral 12,5 let, ale nikdy jsem to na něm nepoznala. Když jsem otěhotněla, poprvé mě uhodil, do té doby byl zlatý a hodný. Pracovat se mu nechce, věčně na nemocenské a peníze mizí. Tvrdí mi, že už nebere, ale korunu pro nás nepustí, myslí si, že když zaplatí nájem, tak to stačí. Z výplaty mu zbyde víc, než 8000 a všechno utratí, ale neřekne za co. Spí 3 dny v kuse a pak 3 dny nespí. Celkem dost mě ničí. Psychicky mě týrá a když mu oporuju a stavím se k tomu stylem, že se nenechám shodit a že jsem silná, tak mě uhodí a je po statečnosti. K dceři se ale chová krásně. Zajímalo by mě, jestli skutečně přestal a upřímně má akorát narušenou psychiku nebo pořád bere. Vydírá mě, že mi malou vezme pokud ho opustím a upřímně netuším, jestli dokážu prokázat, že drogy bere, když soudem nařízené testy se plánují do předu a perník v krvi vydrží krátce. Prosím, poraďte, jsem už z toho zoufalá.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že se partner chová hezky k dceři, nicméně vás nemá problém uhodit. Nepracuje, finančně vás nepodporuje vyjma nájmu, psychicky vás týrá, dokáže několik nocí nespat, pak pro změnu 3 dny prospí, vyhrožuje vám. Domníváte se, že užívá drogy. A jestli tomu dobře rozumím, ráda byste od něj i s dcerkou odešla, ale bojíte se. A to i proto, že vám vyhrožuje, že vám dceru vezme.
Doporučila bych vám v tuto chvíli obrátit se telefonicky na linku pro oběti domácího násilí a situaci tam podrobněji zkonzultovat. Krom toho, že vás vyslechnou, ujasníte si, zda to, co se u vás doma odehrává, je domácí násilí (a je dost pravděpodobné, že ano) a jaké máte v této chvíli možnosti. Zároveň vám upřesní, jak je to po právní stránce - na co máte právo vy, na co partner (byť nikdo nezaručí, že se bude práva držet) atd.
Stejně tak se můžete obrátit na poradnu pro rodiče a blízké uživatelů drog. I ti vám nabídnout prostor, čas, pomoc s orientací v právní oblasti atd. Pokud byste byla z Prahy, odkázala bych vás na naši Poradnu pro rodiče. Pokud jste mimopražská, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, případně zavolejte na níže uvedenou linku, měli by vás bez problémů odkázat na některou spolupracující organizaci.
Linka pomoc obětem (kriminality a domácího násilí) - tel. 116006 nonstop, diskrétně, zdarma www.116006.cz
Poradna pro rodiče SANANIM - Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1, tel. 284 824 234 nebo mobil: 739 268 527 - diskrétně a zdarma
Moc si vážím odvahy, se kterou se na naši poradnu obracíte. Na dálku však toho mnoho nezmůžeme. Doufám, že neztratíte sílu a dokážete zavolat.
S pozdravem a přáním hodně sil,
Gabriela Minařík.