Měsic
Bublinka
Pritel 2,5 roku podniká, rok bere Pervitin, nejprve občas, poslední měsíc pravidelně bývá vzhůru cca do 4-5h do rána. Pak spí tak 4h a jede do práce. Než mě poznal zkušenost měl, přestal sam. V našem vztahu to bral asi přes 4 lety, párkrát, měl asi 5x, ja nic nepoznala. Mám pocit, že když mi to teď řekl, že to bere jako dovolenou věc.

Odpověděl: Amrit Sen
Bublinko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy, jsou na místě. Doporučuji Vám kontaktovat odbornou podporu a pomoc a po bližším seznámení se situací ji s pracovníky, kteří poskytují bezplatné poradenství blízkým uživatelů návykových látek konzultovat osobně.
Kromě dalšího se dozvíte, jak s partnerem komunikovat, ale i jak v tak náročné situaci "ošetřit" sebe a rodinu, jakým chybám se rozhodně vyhnout. Také jak se lze pokusit podpořit motivaci partnera k pozitivním změnám, protože bez jeho přání, vůle a poctivém úsilí, práce na sobě, se k lepšímu nezmění nic.
V opačném případě jen umožníte partnerovi, aby setrvával v užívání a propadal se do závislosti s vyhlídkou, že se Vaše trápení poroste a odrazí se i na životní nepohodě syna.
Kdo hodlá pomáhat, musí nejprve umět pomoci sobě, ve vztahu k blízkému uživateli drog to platí dvojnásob, jinak se "pomoc" bude míjet účinkem, nebo dokonce, byť s nejlepšími úmysly, natropí více škody, než užitku.
Zavolejte do naší specializované bezplatné Poradny pro rodiče, partnery a osoby blízké a domluvte si termín konzultace. Pravdou je, že má poradna v současnosti hodně nabito, i tak se ale objednejte, i kdyby nemělo jít o nejvčasnější termín:
Poradna pro rodiče a partnery SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí: 9 - 19
Úterý až čtvrtek: 9 - 17
Pátek: 9 - 15
Pokud se nedovoláte, zkoušejte to znovu, pracovníci poradny se věnují klientům a zavolají Vám zpátky v nejbližším možném čase.
Pokud by se Vám nepodařilo zajistit si návštěvu poradny v dohledné době, napište, nebo volejte naši Poradenskou linku SANANIM: +420 602 666 415
která je v provozu každý všední den, mezi 13 a 17 hodinou,
pracovníci linky Vám doporučí konkrétní kroky, jak postupovat a nasměrují Vás.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
Další odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/odkazy/internetove-odkazy.html
Budeme rádi, když napíšete, nebo zavoláte, jak Vám je a jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i partnerovi vše dobré,
držím palce, Amrit Sen.