drogy
rad5
Zdravím ,syn má 27 roků a bere drogy už delší dobu.Je ženatý a má strašné změny nálád.Své ženě sprostě nadáva.je agresivní a při pokusu o rozhovor je mimo.Má pocit že má v hlavě čip a všichni ho sledujou a že jsme ho prodali.Nabizíme mu pomoc,že půjdem k odborníkovi,ale on o tom vůbec nechce slyšet.jsme už bezradní.Máme fakt strach je už nebezpečný sobě i jiným

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím,
zřejmě nedopatřením byl zadán totožný dotaz 2x, na první z nich jsem před momentem reagovala (kód 295587), pro jistotu kopíruji odpověď i sem.
Mějte se hezky, MK
Kopie:
Dobrý den,
nelze samozřejmě činit objektivní závěry s minimem informací, bez vyšetření lékaře a bez osobního kontaktu s dotyčnou osobou. Podle toho, co píšete (čip v hlavě, pocit sledování, zaprodání...) to vypadá, že je Váš syn s největší pravděpodobností v toxické psychóze. Nejlepší by bylo, kdyby se syn obrátil na odbornou pomoc a své současné potíže začal řešit. Léčba závislosti je, ale založena na spolupráci dotyčné osoby, je k ní tedy potřeba souhlas a dobrovolný vstup. Vnímáte dobře, že by odborná pomoc byla na místě, ale to syn, v tuto chvíli, neslyší...
Pokud tuto možnost odmítá a Vy máte dojem, že je v ohrožení zdraví, života nebo svým jednáním ohrožuje okolí, můžete zavolat záchranný systém. V takových situacích může být takto ohrožená nebo ohrožující osoba převezena na psychiatrii, kde je po dobu, než odezní akutní stav. Nejedná se tedy o klasickou léčbu závislosti, jak jsem uváděla výše, s tou je potřeba souhlasu dané osoby. Pokud lékaři usoudí, že stav hospitalizovaného se nelepší, mohou pak požádat soud o prodloužení hospitalizace. To jsou, ale většinou případy, kdy je s diagnózou závislosti spojena další závažná psychiatrická diagnóza.
Také existují tvz. ochranné léčby. Ty bývají nařízeny soudem v rámci rozsudku v trestním řízení v případech, kdy se závislá osoba opakovaně dopouští trestné činnosti. V těchto případech může soud nařídit ochranou léčbu, ale není to pravidlo.
Musí to být pro Vás velmi náročná situace. Doporučuji spojit se s nějakým zařízením pracující se závislými osobami a tam využívat poradenské služby pro blízké osoby těchto osob. Nejenom, že byste si doplnil/a informace o celé této oblasti, ale také se poradil/a jak v dané chvíli účinně pomáhat, co dělat, co naopak nedělat, informovat se o možnostech, které by se dali využít, konzultovat nově vzniklé situace, získávat tak podporu... Pokud byste měl/a zájem o nějaké kontakty, stačí uvést města, která máte v dobré dostupnosti, rádi Vám je poskytneme.
Takže když to celé shrnu, pokud by byl syn nebo někdo jiný, v ohrožení, zavolejte pomoc. Pokud by přítel souhlasil s léčením, nebo chtěl někdo z rodiny využít služeb pro rodinné příslušníky, napište, odkud jste, kontakty Vám vyhledáme. Nebo se můžete podívat do databáze zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - okres- město - druh.
V případě, že je Vám dostupná Praha, máme k dispozici Poradnu pro rodiče a partnery, zde kontakt a další informace: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Zatím se mějte hezky, v případě potřeby napište kdykoliv znovu!
S pozdravem, MK