Syn bere drogy
Bobina
Můj syn,20 let se přiznal, že zhruba rok bere pervitin.Je objednaný do psych.ambulance na 25.5. Pod vlivem drog řídil i auto, bude mít soud. Vypadá, že by s tím chtěl něco dělat i když já tomu moc nevěřím, ale doufám, že ano. Nevím jak se mám teď k němu chovat a jak mu pomoci. Přiznám se, že jsme s manželem v šoku, nějaké podezření jsme měli, ale realita je hrozná. Nicméně mu chceme pomoct. Můžete mi prosím poradit jak s ním komunikovat a jak se k němu chovat, jak ho motivovat, aby s tím přestal? Děkuji moc.

Odpověděl: Amrit Sen
Bobino, zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry. Chápu Vaši náročnou situaci i to, jak se trápíte, dobře, že píšete. Doporučuji Vám zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatnou podporu a poradenské konzultace rodičům uživatelů návykových látek a domluvit si termín Vaší návštěvy, není nad osobní pohovor.
Při něm, po bližším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak postupovat, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla Vy, nejlépe v součinnosti s rodinou, vyvarovat. Dozvíte se, jak se synem komunikovat, aby se dveře důvěry nezavřely, jaké hranice máte nastavit a jak z Vaší strany při jejich porušení dostát stanoveným dohodám a podmínkám.
Adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobný typ služby, navštivte nejlépe s manželem, pokud byste měli konzultaci absolvovat spolu, měli by o tom pracovníci zařízení dopředu vědět, aby sezení by pak probíhalo i s vámi ve čtyřech.
Co je velmi důležité, seznámí Vás s možnostmi, jak se lze pokusit podpořit motivaci syna k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě, protože bez jeho touhy po uzdravení a změně životního stylu se toho může k lepšímu, jak správně tušíte, změnit velmi málo, a to na limitovaný čas...
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné odborné služby v okolí a dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sami, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat pracovníky naší specializované, bezplatné Poradny pro rodiče a domluvit se na dalším:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí: 9 - 19
Úterý až čtvrtek: 9 - 17
Pátek: 9 - 15
Volat můžete i naši Poradenskou linku SANANIM: +420 602 666 415,
každý všední den, mezi 13 a 17 hodinou.4
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
http://poradnaprorodice.cz/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, ja Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná. Přeji Vám, synovi i manželovi vše dobré, držím palce!
Amrit Sen