Pervitin rada
Kristyn
Dobrý den mám kamaráda který užívá pervitin. Strašně moc mu chci pomoci je vidět že je i na tom trošku psychicky špatně. Když je semnou sám bez mobilu několik dní je v pohode nemá za potřebí to brát či kouřit trávu, ale jak už je sám a má telefon a otrevuji ho lidi, tak začne být psychicky na tom špatně a říká už to zase začíná a už neví kudy kam snaží se každému pomoc i když sám tu pomoc potřebují každý ho zneužívá a já už se na to dál nechci koukat je to hodný člověk, dobromyslný jen je problém ty kamarádi a to začíná když on mu něco opravuje či něco chce tak ten druhý řekne dáš si a on že ano. Mám ho moc ráda a chci mu pomoci. Jen nevím jak na něj.

Odpověděl: Amrit Sen
Kristyn, zdravím Vás.
Chápu Vaši starost o kamaráda i pocity bezmoci. Netuším, kolik je Vám, ani kamarádovi let, budu tedy předpokládat, opravte mě prosím, jestli se pletu, že jste plnoletí...
Odpusťte, ale s užíváním drog, závislostí, ani dalšími životními průšvihy, to nikdy není tak, že za všechno mohou ti špatní ostatní, kteří mají na svědomí svou nebohou oběť.
Můžete kamarádovi říci, že ho máte ráda a máte o něj strach, nabídnout mu kontakty na odbornou podporu a pomoc, nebo na svépomocná společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, pokud by měl zájem svoje užívání řešit.
Když Vy, nebo kamarád napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého větího města bydlíte, rádi Vám kontakty na zařízení, bezplatné služby a svépomocná společenství obratem pošleme.
V každém případě, dokud Váš kamarád svoje užívání nepocítí, jako problém, nezmění se v tomto ohledu nic a nemá smysl, abyste tlačila na pilu. Lépe uděláte, když budete trávit čas s přáteli, kteří drogy nepotřebují.
Stačí takto?
Přeji Vám i kamarádovi vše dobré,
Amrit Sen.