Marihuana
P
Dekuji za odpověď. Byl s rodiči u nějaké adiktoložky, ale bylo to celkem k ničemu. Všichni jeho kamarádi hulí, ztratil zájem o sport, teď už jen chodí hulit a pak jí, spí a kouká na YouTube. Prospěch ve škole je taky mizerný, nic ho ale netrápí, zdá se mu to všechno v pohodě. Žijeme na Vysočině.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
většinou se takové problémy objeví jako výsledek něčeho, co trvá delší dobu. Proto ani řešení nenajdete díky jedné schůzce s adiktoložkou. Často pomůže dlouhodobé docházení, nezřídka celé rodiny, a hlavně změna způsobu komunikace v rodině, jejího fungování a nastavování pravidel. Jako rodina můžete hodně - ale nakonec máte pravdu v tom, že bude záležet hlavně na bratrovi, jestli se rozhodne něco změnit.
Pokud jste byli v kontaktu s adiktoložkou, doporučila bych se na ní obrátit znovu. Klidně můžete zajít promluvit si s ní bez bratra (pokud vám nedoporučí rovnou někoho jiného na rodinné poradenství), abyste si sama s rodiči ujasnila, co můžete a co nemůžete a jaký postoj zaujmout.
Předpokládám, že jste byli zde, ale pro jistotu posílám kontakt:
http://www.spektrum.kolping.cz/ambulance/index.aspx
Havlíčkův Brod, Adiktologická ambulance Kolping
Kolpingovo dílo ČR, z. s.
Ambulantní program
Nádražní 397 (Rolnický dům), Havlíčkův Brod, 580 01
Tel.: 774 991 624 (objednání), 608 816 721
Přeji hodně sil a trpělivosti.
Gabriela Minařík.