RIVOTRIL
RAMONA
Dobrý večer, nevím ani jak, ale syn se dostal k lékům jako je tramal a rivotrin, dle zjištění od jeho přítelkyně, je to asi 3-4 dny co je začal užívat. chci jen uvést, že v 16 odešel k otci, na vlastní rozhodnutí do Phy a od té doby nevydržel na žádné škole, je mu 20 let. Dnes jsem mu volala a zjistila, že je pod vlyvem léků a přijel ke mně, k matce stím, že se chce problému zbavit. Jeho otec se mnou nekomunikuje ale očividně syna nezvládl, neboli oba. Jak ted postupovat?

Odpověděl: Amrit Sen
Ramono, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši tíživou situaci, strach a obavy o syna, pocity bezradnosti a bezmoci, dobře, že píšete.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. S minimem informací Vám jednoznačný, spásný návod, jak situaci vyřešit, asi tušíte, nedokážeme my, ani nikdo jiný, poskytnout.
Jak se bude příběh dál vyvíjet, záleží především na synovi, na jeho potřebách, touhách, jednání a rozhodnutí, jde o jeho život, který může uchopit do vlastních rukou, nebo nechat protéci mezi prsty.
Důležité bude i to, jak se k tomu postavíte Vy a rodina, nakolik se budete ochotni semknout k případnému postupu, který by mohl podpořit motivaci syna ke kontaktu s odborníky, ale i členy svépomocných společenství uzdravujících se a uzdravených závislých a případné léčbě.
Z mého pohledu tím, kdo v současnosti potřebuje podporu a pomoc především, jste Vy a správně se ptáte, jak postupovat.
Doporučuji Vám zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům závislých a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jaké konkrétní užitečné kroky může pro sebe i syna podniknout a jakých chyb se rozhodně vyvarovat. Můžete si vyjednat průběžnější schůzky, abyste byla pevnější v kramflecích, věděla, jak se synem komunikovat, protože kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být užitečný někomu dalšímu, ve vztahu k synovi užívajícímu drogy to platí dvojnásob.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty pro Vás i pro syna, která nám rovněž může napsat, obratem pošleme.
Jak je můžete Vy i syn vyhledat sami, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z okolí Prahy, můžete se obkjednat do naší specializované bezplatné Poradny pro rodiče:
Poradna pro rodiče SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Další kontakty:
NA - Anonymní Narkomani
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Užitečné odkazy, informace pro rodiče a látkách, které syn užívá:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám i synovi vše dobré,
držím palce! Amrit Sen