Zavyslost na marihuaně
Xxx
Dobrý den,
Manžel přes 20 let kouří marihuanu.Podminka pokud chce dítě, tak s tím přestane.Zacinali jsme u slibů.Odborniky odsuzuje, on přece není zavysli a není to pervitin.Po roce opravdu vysadil cca na 14 dní, kdy si prošel celkem těžkou abstinenci.Vim přesně , kdy zase začal.Uz přestávám mít trpělivost a nevím, co s tím.Nezabira nic...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
píšete vy, nikoli manžel, takže předpokládám, že pokud jde o postoj manžela, nic se příliš nezměnilo - stále platí: nemám problém, nepotřebuju odbornou pomoc, nejsem závislý, není to pervitin. U nás by beztak nic jiného než odbornou pomoc nenašel. Ona odborná pomoc ale neznamená nic jiného, než poctivé naslouchání a plná pozornost věnovaná tomu, o čem mluvíte, pomoc s nahlédnutím na myšlenkové začarované kruhy a rozpoznání a pojmenování toho, co se opakovaně děje a proč. A nemusí jít nutně jen o hulení, ale v zásadě o jakoukoli situaci, se kterou se trápíte a nevíte si rady. Proto nabízím v tuhle chvíli pomoc a prostor vám. Jste ta, která píše, ta, které dochází trpělivost, ta, která je možná už nešťastná, naštvaná, neví si rady, ta, které se nedaří změnit zvyky svého partnera, která neví, jak s partnerem komunikovat tak, aby si potíže uvědomil, a možná i ta, která sama hledá, jak nastavit ve vztahu hranice a jak je ustát. Dávalo by vám povídání na tato témata smysl? Pokud ano, můžete se, pokud jste z Prahy, obrátit na naši Poradnu pro rodiče a blízké uživatelů drog, nebo napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, pošlu kontakty. Služby poradny jsou pochopitelně poskytovány zcela diskrétně a zdarma.
Poradna pro rodiče a blízké uživatelů drog SANANIM
Žitná 51, 110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
S pozdravem,
Gabriela Minařík.